REKLAM

AYET-İ KERİME

10 Nisan 2013 Çarşamba

BU MÜSLÜMAN OLUŞ AN'ISINI YAŞAMAK İSTEMEZMİSİNİZ

Abdullah İbn Mesud r.a. Resûl-i Ekrem sav ile ilk defa karşılaşmasını şöyle anlatır: 

"Ukbe b. Ebi Muayt'ın koyunlarını güdüyordum. Bir gün Allah Resûlü sav ve Hz. Ebu Bekir ra. yanımdan geçiyorlardı. Resûlullah sav bana süt olup olmadığını sordu. Ben de ona "Ben bir çobanım ve bu koyunlar da bana emânettir." dedim. 
Bunun üzerine Resûl-i Ekrem: sav "Pekala, yavrulamamış ve süt vermeyen bir koyunun varsa, bana getirir misin?" dedi. 
Ben de ona hiç yavrulamamış ve sütü olmayan bir koyunu getirdim. Efendimiz koyunun memesini tuttu ve sağmaya başladı. Hakikaten yavrulamamış ve sütü olmayan bu koyundan süt sağdı ve arkadaşı Ebu Bekir'e ra verdi. Ebu Bekir içti, içti; sonra kabı Allah cc  Resûlü  sav aldı, o da içti ve koyunu bıraktı." 
Bu hâdise üzerine Müslüman olan İbn Mesud, ra Resûl-i Ekrem'in sav yanından hiç ayrılmadı. İslâm ile şereflenenlerin altıncısı oldu. O Müslüman olduğunda Peygamberimiz sav, tebliğini henüz açıktan yapmaya başlamamış ve İbn Erkam'ın evine de henüz taşınmamıştı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Hakkımda

Fotoğrafım
https://www.facebook.com/VAHDED.HOCA SİTEMİZİ ZİYARET EDİP ÜYE OLURSANIZ ÇALIŞMALARIMIZA DESTEK VERMİŞ OLURSUNUZ ALLAH cc CÜMLE MÜMİNLERDEN RAZI OLSUN.

selmun aleyküm